mandag den 8. oktober 2007

Stadig i tvivl.

Jeg skal have en influenza-vaccination idag. Det er første gang og jeg er stadig i tvivl. I virkeligheden er det sjældent, at jeg får sådan en rigtig influenza - jeg har hørt en læge beskrive, at så længe man gider læse og se tv, så er det ikke influenza. Sidst var i 2001, men den var også slem. I år er det mere fordi jeg simpelthen ikke kan overskue, at skulle være syg igen, når man hele tiden har en fornemmelse af, at der findes en dårlig forbindelse i ens hjerne, så kan en influenza bare være for meget...

9 kommentarer:

Ella sagde ...

Jeg skal også have det gjort - jeg sprang over sidste år, men ellers er det fast rutine. Og i år er det endda gratis for mig, efter de nye regler :-)

Mona sagde ...

Har du hørt at til næste år kommer der en vel dukomenteret medicin på marked, for nettop fibromyalgi?-)!

Helle K. sagde ...

Ella - jeg har fået det gjort nu, så har jeg i hvert fald den ting mindre at bekymre mig om :-) Jeg fik det også gratis p.g.a. kronisk sygdom, men det er da vist ikke vildt dyrt ellers???

Mona - nej, hvilken medicin er det? Jeg har hørt om Lyrica - det er en medicin til behandling af epilepsi, jeg har snakket med min læge om det, men som alle andre slags, så er der/kan være mange bivirkninger, så jeg har ikke lige haft mod på at prøve. Den behandling jeg har haft størst fornøjelse af, er den jeg har fået på smerteklinikken, det kan vel kaldes hjælp til selvhjælp.

Mona sagde ...

Det er den medicin du nævner til behandling af epilepsi - Så det er jo selvføldelig noget man skal overveje om man vil prøve - men det skulle kunne hjælpe rigtig meget på smerterne;-) Du er rigtig heldig at have mulighed for at komme på en smerteklinik;-)

Helle K. sagde ...

Smerteklinikken er for alle kroniske smertepatienter, din egen læge kan henvise dig dertil, hvis du har behov ;-))
Det er tillokkende med sådan en medicin, men jeg har bare oplevet så mange bivirkninger, at jeg forsøger at leve uden medicin - udover det jeg skal have for at overleve...

Kagekonen sagde ...

ja, jeg burde vel også se at få bestilt tid til et skud mod influenzaen...

Har faktisk også selv luret lidt på Lyrica, men som du siger så er der også her bivirkninger som skal holdes op mod en evt. virkning... jeg er ikke blevet klogere.

Helle K. sagde ...

Ja, tiden for vaccination er vist lige nu...

Min læge sagde, at der var mange bivirkninger ved Lyrica. Jeg vil forsøge at finde nogle med erfaringer inden, hvis jeg overvejer at prøve.

Anonym sagde ...

vil så lige sige at jeg har kronisk hovedpine pga et overfald der har skadet mine nerver. har fået lyrica ordineret idag ved en psykiater pga angst og ja blev overrasket over at det virkede så godt og har kun spist 50 mg jeg kan mærke at det klør lidt inde i hovedet. går ud fra det er nervebanerne "måske" det kør i og glæder mig til at se i morgen hvordan jeg har det der.. spiser normalt kodein mange kodein for at holde det nede men det fjerner ikke hovedpinen og forstærker den når de ikke virker mere. :-) blev så glad hehe havde jo ikke regnet med at jeg skulle have noget der hjalp på hovedpinen da det var pga af angst jeg skulle der ud. har ingen bivirkning ud over den lille smule kløen som jeg går ud fra holder op på et tidspunkt. "det klør der hvor jeg var helt følelsesløs i starten" bum bum.. læste lige jeres indlæg da jeg blev nød til at læse om hvad det var jeg fik ordineret idag og har ikke hørt om det før i dag. ps. kan måske give feedback senere hvis nogen er interreseret?

Anonym sagde ...

og hvis man har ondt nok er man altså ret ligeglsd med bivirkninger. bare lige min holdning. ha det rart derude