torsdag den 11. oktober 2007

Et lår på bordet.


Jeg har et lår liggende på mit køkkenbord...
Jeg er medlem af støtteforeningen for Arden Dyrepark, hvert år trækker de lod blandt medlemmerne om et lår og forskellige andre dele af et dyr, jeg var så heldig at vinde i år, derfor har jeg et lår fra et rådyr eller er det er dådyr? liggende på køkkenbordet.
Peter har skudt det og det var ham som afleverede det, jeg havde ellers spurgt, om jeg selv skulle skyde dyret - jeg har hidtil kun skudt med mit kamera, men jeg kan vel også håndtere et gevær eller en riffel eller hvad de nu skal skydes med.

Jeg har tænkt lidt - hedder det en kølle?

4 kommentarer:

Kagekonen sagde ...

ja, et dyre lår hedder en kølle, hvis det er fra bagbenet ellers er det vist noget bov-kølle...

Helle K. sagde ...

Øh, jeg ved ikke om det er bag- eller forbenet. Det må jeg spørge om ved lejlighed.

Lene sagde ...

Boven er mere flad, hvorimod køllen er rund og flot.

Helle K. sagde ...

Jeg tror, at det er en kølle, jeg synes, at den ser rund og flot ud...når jeg tænker på, hvordan dyret ser ud i levende tilstand, så ligner det altså mest det bagpå.