mandag den 15. oktober 2007

Med stædighed når man langt.

Så lykkedes det sgu' (jeg var bare nødt til at bande!)... Jeg kan indsætte billeder i wordpress på Surftown. Jeg har simpelthen læst og søgt eller omvendt på nettet hele formiddagen, endelig fandt jeg et sted, hvor der var et råd jeg kunne bruge. Da jeg endelig kom så langt, at jeg kunne prøve at indsættet et billede og det så virkede, det var bare sådan en tilfredsstillelse. Det viser sig, at jeg skulle ind i filhåndteringen og give rettigheder til billed-upload, den oplysning kunne jeg godt have brugt i fredags ;-)) Nu er spørgsmålet om jeg skal konvertere til wordpress, eller jeg skal køre videre på blogger, indtil jeg er mere sikker. Fx ville det være fedt, hvis jeg fandt ud af, at indsætte mit eget billede i header, men sådan er der så mange ting, jeg først skal til at i gang med, så jeg tror, at jeg venter lidt.

Tak til jer der kom med gode råd og kommentarer på mit indlæg om min frustration.

6 kommentarer:

Ella sagde ...

Seje kone :-)

Det ville være skønt om du gik over til WP - så er det meget lettere at smide en kommentar til dig :-)

Helle K. sagde ...

Tak Ella, det har været mega-sejt, i weekenden har jeg "gået som katten om den varme grød", men imorges besluttede jeg, at nu skulle jeg knække koden.
Jeg tør ikke rigtig tage skridtet fuldt ud endnu, jeg ville gerne lige finde ud af at få et mere personligt tema først.

Anonym sagde ...

Øhhhh taler af erfaring er også igang med at gå over på WP - der skete en lille fejl i indlæsningen, hvilket lagde den eksisterende blog død i weekenden. Jeg træner til jeg er helt sikker (næsten) - jeg skal ikke ud i det en gang til....... For så står man der uden noget???
Held og lykke for det er ikke nemt hvis man ikke er en habil it-nørd

Helle K. sagde ...

Tak Shabby-marianne, jeg er ikke it-nørd eller noget der ligner. Jeg søger på google, og så ta'r jeg den derfra. Jeg har fået mit header til at være personligt, nu skal jeg lige have nogle plugins på, men det bliver nok først imorgen. Jeg har ikke flyttet den gamle over endnu, det bliver også spændende....det er forøvrigt en flot blog du har.

Anonym sagde ...

Hejsa

Du har vel ikke et ink til hvordan man får billeduploaden til at virke på Surftown. Jeg sidder og trækker mine hår ud af hovedet over samme problem.

Anonym sagde ...

Hej Thomas
Jeg skulle ind på mit webhotel (Surftown) og give skrivetilladelse til alle filerne. Man går ind på "My Surftown", går ind mappen "fil manager", sætter kryds ud for navnet på din hjemmeside og trykker "CHMOD" oven over, der åbner sig 9 firkanter yderst til højre, dem sætter du kryds i, sætter kryds i øverste af de to hvide felter nedenunder (change permissions resucively)derefter trykker du change nedenunder, jeg kan ikke huske om du skal gøre mere - jeg tør ikke trykke på min egen, tænk hvis jeg fik lavet det om igen. Spørg bare, hvis jeg ikke har forklaret det godt nok.

Nu hedder min blog:

http://www.frunielsen.net/