onsdag den 10. oktober 2007

Peter har fået gråt hår.

Iaftes så jeg et interview med Peter Belli i Aftenshowet, han er blevet gammel, hvordan kan det være sket, uden jeg har lagt mærke til det? Peter Belli har altid været en del af mit liv, når jeg tænker tilbage, så kan jeg huske Peter Belli igennem alle årene.
I slutningen af 60'erne så jeg billeder af ham i min storebrors ungdomsblade, det var nok også "Vi Unge" dengang. Jeg kan huske en ung med langt hår, han kiggede forelsket på sin smukke June - hun havde blomster i håret og bare tæer. Senere har jeg hørt, at Peter Belli var en af datiden rebeller, var "de vilde" ikke lidt tamme dengang, når vi sådan skuer tilbage?
I 70'erne hvor jeg var blevet mere interesseret i musik, forandrede Peter Belli sig, han spillede noget meget blødt musik og endte i dansktopgenren, den eneste musik jeg ikke nyder.
Omkring 1981 spillede han til bal i den lokale hal, så jeg har også kysset til Peter Bellis musik :-) og i slutningen af 80'erne begyndte han at vende lidt mere tilbage til sine rødder sådan musikmæssigt. I 90'erne kunne jeg igen lytte til Peter Belli uden at skulle krumme tæer. Peter Bellis nye album har jeg ikke hørt, men jeg regner med, at det bliver en del af mit lydtapet i fremtiden.
I interviewet iaftes udtalte Peter Belli, at han ikke havde fortrudt, et eneste af de numre han har indspillet gennem tiden, det synes jeg kræver stort overskud at kunne sige - hvis vi lige tænker på "Teddybjørnen" et øjeblik.
Når Peter Belli har været med hele vejen og nu er en ældre herre, hvad så med mig??

2 kommentarer:

conny sagde ...

Gråt hår styrer!
Øv, at jeg gik glip af det interview. Jeg hører også til dem, der er vild med, at Peter B. er kommet tilbage til rødderne. Han er forfærdelig til engelsk, men kan synge (?) så man smelter.
Min absolutte yndlingscd er den, hvor han fortolker andre danske bands sange. Den har ligget i bilens cd-afspiller meget længe. Der er meget musikglæde og umiddelbarhed i den.

Helle K. sagde ...

Hvis ikke jeg farvede, så kunne jeg være med... Kan man ikke finde interviewet på nettet? Hans stemme er så varm og dejligt, så jeg smerter også.