onsdag den 3. oktober 2007

Frisør - langt om længe.

Som barn og ung havde jeg "bare" langt hår. Da jeg mødte min mand, kunne jeg sidde på det. Senere blev det klippet kortere, enkelte gange helt kort, men jeg vendte altid tilbage til, at "have hår på hovedet". For et år siden dummede jeg mig, jeg gik ind til en frisør uden tidsbestilling, sagde til hende: "Du gør bare som du synes" og jeg må sige, hun syntes ikke bare i retningen af det jeg havde håbet... Min familie blev helt underlige i hovedet. Jeg blev klippet forholdsvis kort, hun lavede striber og trak farve ud, så jeg skulle bruge min naturlige grå farve - jeg har haft mere eller mindre gråt hår i mange år. Så pludselig var jeg korthåret og næste lys. Det var helt forkert, hvergang jeg så mig i spejlet, fik jeg et chok. Jeg har simpelten ventet på, at håret skulle vokse så meget, at det kunne blive klippet i en lang frisure igen, heldigvis vokset mit hår hurtigt og er tykt, så nu er dagen kommet. Nu har jeg bestilt tid hos min datters veninde, hun er i lære som frisør og hun er så langt i forløbet, at man kan blive klippet af hende, hvis man tør. Jeg har tænkt mig at forklare helt tydeligt hvad og hvordan jeg har tænkt mig det. Ellers må jeg overveje en paryk!

7 kommentarer:

Joan sagde ...

Det bliver spændende :)

jeg vil også gerne klippes, trænger så frygteligt, men skal lige have fundet mig en ny frisør..

Helle K. sagde ...

Ja, jeg glæder mig helt vildt. Jeg har aldrig været særlig konsekvent i mit valg af frisører, jeg har fået lyst til at blive klippet og har taget den første, men ikke altid bedste. Denne gang er det hos Fakefur.dk i Arden, bare fordi det er nemt og fordi datterens veninde er i lære der.

Joan sagde ...

De skulle også være dygtige derinde..

Helle K. sagde ...

Det har jeg også hørt, så jeg regner med at ligne en million eller mere :-)

Joan sagde ...

og tak til dig :) nu fik jeg taget mig sammen til at bestille en tid.. også hos fakefur :)

Helle K. sagde ...

Godt Joan, det er så dejligt at blive klippet og blive en "ny" kvinde.

frisør sagde ...

nice blog