tirsdag den 25. september 2007

På rejse med Marianne Isager.


Slut på en dejlig aften, som strøg afsted. Når tiden går godt, så går den også hurtig.
Marianne Isager fortalte levende og inspirerende om sine rejser i Syd-Amerika og Afrika, hvor hun havde fået inspiration til farver og mønstre. Alle vi kvinder i Arden Kulturhus blev også vældig inspirerede, åh, ih og næh hørte man flere gange. Det var spændende, at selv små farveklatter kan blive til en smuk trøje i Mariannes hoved og hænder.
Marianne Isager har også været på en ø i Titikakasøen, hvor hun lærte de strikkende mænd at fremstille trøjer efter diagrammer og udregninger. Idag strikker mændene trøjer, som de sælger til øens endagsturister. Mariannes svigersøn havde lavet en sød lille film om turen til Titikakasøen, som vi også fik lov til at se.

Når man blogger, så tror man på en eller anden måde, at man er hemmelig og ingen opdager, at man er der...det er bare løgn. Som jeg fortalte tidligere, havde jeg aftalt med Joan, at vi skulle mødes, men inden Joan kom, var jeg faldet i snak med 2 andre strikkende kvinder - i løbet af samtalen viste det sig, at den ene - garnpusheren - så sent som idag, havde været inde og studere vore blogs, hun havde søgt på Marianne Isager i Arden Kulturhus, og var på den måde endt hos mig/os. Vi fik en lille snak om hvor synd det er, at der ikke findes en strikke-cafe i nærheden, måske er det et projekt, som vi skal snakke mere om???

Marianne Isager viste os til slut sine seneste kreationer. Den 17. november udkommer hendes bog om japansk strik. Bogen indeholder 12 trøjer, som er inspirerede af de 12 måneder i Japan, hun fortalte små historier om hver enkelt, samtidig med vi fik trøjerne at se. Det var nogle smukke trøjer, som gav så mange ideer og lyst til at strikke.

På billedet øverst kan du se de 12 trøjer i en bunke - det er en lækkerbidsken, det kan man også se på kvinden som er i gang med at mærke.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er lidt sjovt at rende ind i nogen man kender igennem nettet. Det lyder som et godt fordrag. Det bliver spændende at se bogen når den kommer

Helle K. sagde ...

Janne: Ja, det er smaddersjovt, men jeg "kendte" kun Joan, det var helt tilfældigt, at jeg satte mig lige overfor en som havde læst min blog - verden er lille.
Bogen bliver helt sikkert et hit.

Joan sagde ...

tak for en hyggelig aften :)

Helle K. sagde ...

Selv tak Joan, ja det var smadderhyggeligt. Sjovt at vi mødte et par bloggere...