fredag den 21. september 2007

Møgunge.

Jeg blev ringet op fra skolen kl. 10.30 - mellemstes klasselærer spurgte, om jeg var klar over, at han ikke var i skole idag - og nogle lærer havde mødt ham sammen med en anden fra klassen og en et år ældre, de var på vej med toget. Det vidste jeg ikke, og jeg blev stiktosset. Jeg ringede til hans mobil, vennernes mobiler, men de svarede selvfølgelig ikke, så sendte jeg en sms...kl. 10.45 blev jeg ringet op af ham, nu var han hjemme igen og på vej ned i skolen. Jeg har berodret ham til at finde sin klasselærer og give hende en undskyldning. Han sagde, at når han kom hjem, så vil han fortælle, hvorfor han havde dummet sig sådan. Jeg hader løgn, jeg lyver aldrig selv, så det er svært for mig, at forstå ham, men jeg må gøre et forsøg.

Han sagde: "Først sagde jeg nej, men så glemte jeg at tænke mig om". Det er nok det der er hans store problem. Lærerne havde grinet og sagt: "Når I pjækker, så skal I ikke tage med toget, der hvor lærerne kommer med toget" - de havde også sagt, at de ikke ville foretage sig yderligere, nu når det var første gang.

Jeg tænker, at jeg skal slappe af, han har ikke slået nogen ihjel, bare pjækket. Jeg har selv været strid, da jeg var ung, så jeg kender godt turen.

2 kommentarer:

Lene sagde ...

træk vejret dybt ind Helle, jeg ville også være tosset, men vi når nok længere ved at tage den med ro.

Helle K. sagde ...

Jeg har trukket vejret dybt - et par gange. Jeg har snakket med min mand og vi er enige om, at der må være lidt restriktioner i næste uge. Han er meget ked af det, så jeg nænner ikke at skælde mere ud, vi ser fremad og håber det bedste.