fredag den 28. september 2007

Tanker i natten.

Der må svæve mange ubrugte tanker hvileløst rundt i natten. Hvis jeg vågner - i nat var det kl. 4 - så står der horder af tanker i kø for at invadere min seng. Jeg kan kæmpe imod, sparke og slå, det hjælper ikke, de kryber langs benene, henover maven og kaster sig sultent over ansigtet, hvor de sniger sig ind af alle åbninger. Derefter er det håbløst at tænke på søvn. Tankerne forlanger at blive tænkt, ellers vil de ikke forsvinde igen. Er der ingen som gider overtage bare nogle af dem? - jeg vil gerne sove.

2 kommentarer:

Jette sagde ...

Føler med dig og alle andre, der tumler med tanker om natten. Jeg må sige, jeg sover om natten, hvis jeg endelig vågner, går der som regel ikke lang tid inden jeg falder i søvn igen. Det skønner jeg på :)

Helle K. sagde ...

Det må være rigtig dejligt ;-))