tirsdag den 11. september 2007

11. september.

Så skriver vi igen 11. september. Jeg kan ikke sige den dato uden at tænke på den 11. september 2001. Jeg kan huske, at jeg hørte radio, de fortalte, at et fly var fløjet ind i et af tårnene, man mente stadig, at det var et uheld. Jeg skulle hente drengene i børnehaven, da vi kom tilbage hørte jeg, at der var fløjet et fly mere ind i det andet tårn - da begyndte alvoren at gå op for mig. Jeg tændte fjernsynet og blev bange. Jeg tænkte på, om det var en ny verdenskrig, hvordan jeg kunne beskytte mine børn og dernæst måtte jeg snakke med min mand.
Børnene blev bange, vi måtte tale om det i lang tid efter, for at forsøge at sætte nogle ord på, som de kunne forstå, selvom vi knap nok selv kunne forstå det som skete. Jeg kan huske, at pædagoger, skolen og lærerne var gode til at snakke om det - alle børn var jo på en eller anden måde bange.

Ingen kommentarer: