mandag den 13. august 2007

Ups...

Igår var jeg ved at eksperimentere med min medicin. Normalt tager jeg to piller om morgenen á 5 mg. men igår tog jeg kun en - for at se om jeg ville blive fri for kvalme. Deborah var lidt bekymret for mine eksperimenter, det fik mig til at tænke - så jeg valgte at tage den anden pille iaftes. Da jeg havde taget den, opdagede jeg pludselig, at det slet ikke var den sædvanlige dosis - jeg har lige fået nyt medicin og det var med nye navne - og åbenbart også nyt indhold, så den var på 12,5 mg. D.v.s. jeg havde taget den sidste af de gamle om morgenen - altså 5 mg. men den nye på 12,5 mg. om aftenen, så jeg havde fået ekstra...heldigvis kan man sige, at jeg ikke tog to af de stærke om morgenen, så ved jeg ikke hvad der kunne være sket - behandlingen af for højt blodtryk går jo ud på, at sænke det ved at få hjertet til at slå langsommere - den ene slags medicin - og ved at hæmme nogle ACE-hæmmere - den anden slags medicin.
Jeg tog det rimelig roligt, jeg målte mit blodtryk og blev enig med mig selv om, at jeg nok skulle kunne klare det og så lagde jeg mig til at sove ;-)) Heldigvis vågnede jeg frisk og frejdig imorges. Men jeg tror nok, at jeg er kureret for at "prøve mig lidt frem". Så fra imorgen tager jeg den ordinerede mængde og må så snakke mig til rette med lægen, hvis den skal ændres.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja "Ups" godt jeg fik dig til at tænke i det mindste *griner* - ja se du det lige an og ellers tag en snak med lægen!

Godt du har det godt nu!

Helle K. sagde ...

Nogle gange skal man høre andre sige det man godt selv ved...