lørdag den 9. juni 2007

Støvring tur-retur.

Ældste går i 2. g på Støvring gymnasium, det er hun meget glad for, og hun har udviklet sig rigtig meget i de snart to år. Hun lærer en bunke nye at kende, det er også rigtig godt, men hendes "gå-i-byen-veninder" bor lidt længere væk, end da de var udvalgt i den lokale folkeskole. Idag har hun været på job i Fakta fra kl. 8 til kl. 17 - rigtig dejligt varmt ;-). Hurtigt hjem og et bad - en fødselsdag i Sørup var planlagt kl. 19, men ak DSB er blevet helt vildt overraskede over, at der findes sommer i Danmark, så toget var næsten en time forsinket, så mor måtte endnu engang agere chauffør - jeg gør det gerne. Når jeg tænker på de snart 18 år der er gået med lynets hast, så kan jeg godt se, at afskeden er kommet nærmere. Hun taler om lejlighed i Århus om et år - sammen med en god veninde. Jeg glæder mig på hendes vegne, men det bliver også tomt. Jeg nyder hende, alle de der teenageting jeg har hørt om, det har jeg egentlig aldrig oplevet, hun er en dejlig, smuk og klog pige, som jeg er meget stolt af - vi skændes stort set aldrig, men har nogle dejlige samtaler, som gør mig varm indeni.
I nat vil hun feste i Ålborgs natteliv. Jeg håber, at det bliver en dejlig aften og nat.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja det bliver da tomt, men også spændende. Det er jo livets gang ;-)

Iøvrigt har du intet at lade Ella høre, din Julius er skisme også dejlig! :)

Helle K. sagde ...

Hej Doborah

Ja, det er livets gang, men jeg skal nok lige vænne mig til stilheden. De to mindste er drenge og vi snakker ikke så tæt og åbent som min datter og jeg gør, snakken med drenge er meget anderledes, men også dejlig, når man har vænnet sig til det.

Tak - jeg giver lige Julius et ekstra kæl, når han dukker frem fra den skyggefulde plet, han garanteret har fundet.