tirsdag den 10. juli 2007

Tagget...

Jeg er blevet tagget af Tina. Det vil sige, at jeg skal skrive 8 ting om mig selv, jamen er der overhovedet 8 ting om mig, som I kan have lyst til at vide? Jeg tænker...

  1. Jeg er efternøler, mine søskende er 10 og 13 år ældre end jeg. Jeg kan ikke huske, at de har boet hjemme, så egentlig er jeg vel en slags enebarn?

  2. Min far blev dræbt i en bilulykke da jeg var 5 år gammel, det lærte mig, at der ikke er noget vi kan være sikre på her i livet, alt kan ændre sig fra sekund til sekund. Jeg var selv med i bilen og var indlagt på hospitalet i 1 måned, dengang havde man ikke familiemedlemmer sammen med børnene på hospitalerne, så jeg lærte også savn, længsel og ensomhed at kende.

  3. Min mor var psykisk syg allerede før omtalte bilulykke, så jeg var meget ensom, anderledes og nogle gange forkert og forsømt i min barndom.

  4. Jeg havde egentlig forestillet mig, at jeg ville fortælle 8 rare ting om mig selv, men jeg valgte, at fortælle nogle ting, som jeg tror, har haft en stor betydning, for hvem jeg er idag. Jeg udviklede mig til at være meget selvstændig, men også meget ensomhedssøgende, jeg lader ingen komme helt tæt på, jeg ved jo, at de kan forsvinde, derfor tror mange, at jeg er arrogant, selvglad og lidt kold, jeg er ikke den favnende type, som går ind i folk med træsko på, jeg skal gerne lige se folk lidt an, inden jeg lukker op. Mange har fortalt, at de er blevet overraskede, når de lærte mig at kende.

  5. Jeg mødte min mand, da jeg lige var fyldt 18 år. Det "sjove" er, at han er efternøler - også 10 år til nærmeste søskende - og hans mor døde, da han var 12 år. Så på et eller andet plan, har vi nok klamret os til hinanden, fordi vi forstod hinanden, men på den anden side, er det også svært, når begge har de samme lig i lasten, vi er svage på samme punkter, kan man sige.

  6. Jeg har meget lidt fortåelse og overbærenhed overfor uvidenhed. Mennesker som aldrig læser en bog, en avis eller ser nyheder - altså holder sig orienteret om samfundet - det kan virkelig hidse mig op.

  7. Nu vil jeg virkelig anstrenge mig for at finde noget positivt at skrive - jeg er optimist, det er en meget subjektiv iagttagelse, men jeg mener faktisk, at jeg ofte ser det gode i andre mennesker, ikke dømmer, før jeg har lært dem at kende - men så gør jeg det også - jeg er god til ikke at tage sorgerne på forskud, selvom jeg har fået nogle klask i mit liv, så tror jeg altid, at det hele ender godt.


  8. Jeg er helt ny som blogger og kender ingen, så jeg synes ikke jeg kan sende videre, de blogge jeg besøger, har allerede fortalt 8 ting om sig selv, men hvis du skulle komme forbi her og ikke være blevet tagget, så er du velkommen til at tage tråden op.

2 kommentarer:

Tina sagde ...

Du har haft en barsk start på livet! Og virkelig lært de lidt trælse sider af livet på et tidligt tidspunkt! Men hvis man skal se det positive i det, så er det netop som du skriver, de ting der har formet dig til den du er!!! Og jeg er sikker på at mange helt gerne vil have dig Præcis som du er!!!! ;)

Helle K. sagde ...

Jeg håber da, at der er nogle som kan lide mig som jeg er, men jeg ved, at der er mange som synes jeg er træls (på godt jysk), når jeg siger min mening, jeg er ikke altid god til at polere den pæne overflade, så hellere have nogle ridser i lakken - det ved jeg i hvertfald at min svigerinde hader, for hende er overfladenpænheden vigtig og det kan give mig knopper.